ProOkno

Polityka Prywatności ProOkno

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Platformy Internetowej ProOkno.

2. Właścicielem Platformy Internetowej ProOkno i jednocześnie administratorem danych osobowych jest Firma WOJTMAR HOME Sp. z o.o.  z siedzibą w Warszawie ul. Złota 7/1  wpisana do rejestru KRS, NIP: 5252926596, KRS: 0000994968 zwana dalej Firmą.

3. Dane osobowe zbierane przez Firmę za pośrednictwem Platformy Internetowej ProOkno są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.

4. Firma dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Klientów odwiedzających Platformę Internetową ProOkno.

§ 2 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna

1. Firma zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych dalej łącznie Klientami.

2. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:

  • składania zapytania/zamówienia na Platformie Internetowej ProOkno, w celu przedstawienia propozycji współpracy i/lub wykonania umowy współpracy. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy współpracy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu wykonania umowy, której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa prawna – zgoda osoby, której dane dotyczą na wykonanie umowy o świadczenie usługi Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

 

3. W przypadku zgłoszenia na Platformie Internetowej ProOkno, Klient podaje:

  • adres e-mail;
  • dane adresowe:
  • kod pocztowy i miejscowość;
  • ulica wraz z numerem domu/mieszkania.
  • imię i nazwisko;
  • numer telefonu.

 

4. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo poszerzony o:

  • firmę Przedsiębiorcy;
  • numer NIP.

 

5. W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie swój adres e-mail.

6. Podczas korzystania z Platformy Internetowej ProOkno mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.

7. Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na Platformie Internetowej ProOkno. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.

8. W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności Platformy Internetowej ProOkno takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.

9. Przekazanie danych osobowych do Firmy jest dobrowolne, w związku ze zgłoszeniem kontaktowym i zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za pośrednictwem Platformy Internetowej ProOkno.

§ 3 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?

1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Firma przy prowadzeniu Platformy Internetowej ProOkno i świadczeniu swoich usług. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Firmy co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).

  • Podmioty przetwarzające. Firma korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na swoje polecenie. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu na Platformie Internetowej, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych;
  • Administratorzy. Firma korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi bankowe.

 

2. Lokalizacja. Dostawcy usług mają siedziby w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

3. Dane osobowe Klientów przechowywane są:

  • W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Firmę tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Firma i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
  • W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe
    Klienta przetwarzane są przez Firmę tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po
    tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny
    nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata

 

4. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Platformy Internetowej ProOkno do preferencji Klientów, a także administrowania Platformą Internetową ProOkno.

5. W przypadku, gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter) na jego adres e-mail Firma będzie wysyłać wiadomości elektroniczne zawierające informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych na Platformie Internetowej.

6. W przypadku skierowania żądania Firma udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

§ 4 Mechanizm cookies, adres IP

1. Platforma Internetowa ProOkno używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez Firmę na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Platformę Internetową, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Firmę produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Platformę Internetową. Dają też możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin prezentowanych produktów na Platformie Internetowej ProOkno.

2. Firma wykorzystuje dwa typy plików cookies:

  • Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputerów Klientów.
  • Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta i pozostają tam do
    momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie
    jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Klientów.

 
3. Firma wykorzystuje cookies własne w celu:

  • analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają z Platformy Internetowej ProOkno, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.

 

4. Firma wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:

  • popularyzacji Patformy Internetowej za pomocą serwisu społecznościowego facebook.com (administrator cookies zewnętrznego: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii);
  • zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych
    Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA);

 

5. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Platformy Internetowej ProOkno. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie z Platformy Internetowej ProOkno będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.

6. Poniżej przedstawiamy jak można zmienić ustawienia popularnych przeglądarek internetowych w zakresie stosowania plików cookies:

a) przeglądarka Internet Explorer;
b) przeglądarka Microsoft EDGE;
c) przeglądarka Mozilla Firefox;
d) przeglądarka Chrome;
e) przeglądarka Safari;
f) przeglądarka Opera.

7. Firma może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Platformę Internetową ProOkno przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem. Adres IP jest wykorzystywany przez Firmę przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Platformy Internetowej ProOkno, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Platformy Internetowej ProOkno.

8. Platforma Internetowa ProOkno może zawierać linki i odnośniki do innych stron internetowych. Firma nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.

§ 5 Prawa osób, których dane dotyczą

1. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.

  • Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił.
  • Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody
  • Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane zgodnie z prawem przed jej
    cofnięciem.
  • Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak
    uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem można
    świadczyć jedynie za zgodą.

 

2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO.

  • Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego
    szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli
    Firma przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i
    usług Firmy. Prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Platformy
    Internetowej oraz ułatwienie korzystania z Platformy, a także badanie satysfakcji.
  • Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących
    produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych,
    w tym profilowania w tych celach.
  • Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Firma nie będzie miał innej podstawy prawnej do
    przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania
    których, Klient wniósł sprzeciw.

 

3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO.

  • Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
  • Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
    a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
    b) wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę; 
    c) wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych; 
    d) dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem; 
    e) dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego
    przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu Firma podlega;
    f) dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego. 
  • Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Firma może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Firma. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Firmy, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami lub świadczeniem usług.

 

4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO.

  • Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Firma nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
  • Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
    a) gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Firma ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
    b) gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
    c) gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    d) gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.

 

5. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.

  • Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:
    a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
    b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
    c) uzyskać kopię swoich danych osobowych. 

 

6. Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.

  • Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej powołanego w Firmie Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

 

7. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.

  • Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie pdf, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.

 

8. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Firma spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Firma nie będzie mogła spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

9. Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.

10. Klient ma prawo żądać od Firmy przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując zapytanie na Platformę Internetową ProOkno.

11. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

§ 6 Zarządzanie bezpieczeństwem - hasło

1. Firma zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych do Platformy Internetowej ProOkno. Firma stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.

§ 7 Uwagi końcowe

1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Firma poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.

2. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: 00-019 Warszawa, Złota 7/1

3. Pytania do Administratora Danych Osobowych i Inspektora Ochrony Danych Osobowych prosimy kierować na adres: 00-019 Warszawa, Złota 7/1(w temacie proszę wpisać: „sprawy ADO/IOD ProOkno”).